Bananenballen,ongeduldige obers en kerstliedjes - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van esinspanje - WaarBenJij.nu Bananenballen,ongeduldige obers en kerstliedjes - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van esinspanje - WaarBenJij.nu

Bananenballen,ongeduldige obers en kerstliedjes

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg

10 Januari 2005 | Spanje, Sevilla

Zo zo, de vakantie is weer voorbij, nog maar 1 weekje les en dan hard leren voor de tentamens..
Afgelopen week weer bezoek gehad, dit keer kwamen Anja en Aletta een kijkje nemen naar het Seviliaanse leven.. Een bezoekje aan Sevilla is natuurlijk niet compleet zonder een avondje tapas eten..
Dat hebben we maandag en dinsdag gedaan, de enorme keuze zorgde ervoor dat ik iedere keer weer tegen de obers moest zeggen,\" nee, ze weten het nog niet, nog 1 momentje\"..;) Gevulde zalmcrepes, kip in kokossaus, cubaanse bananenballen en spinaziekroketjes, Jamie Oliver zou er jaloers op zijn..
Uiteraard heben we ook de kathedraal beklommen, een bezoekje aan de universiteit gebracht, het huis van pilates(met schilderij van Jan Koek)bezocht, foto´s gemaakt in de stierenarena, sinaasappels geproeft in het real alcazar, en gegriezelt in de lugubere kerk van het hospital de la claridad.. Laatsgenoemde bezienswaardigheid was overigens op zondag alleen voor spanjaarden gratis, ja ja het nationalisme was weer eens vertegenwoordigd!
Woensdagmiddag was het dan zover, de cabalgate, zou door Sevilla trekken... De cabalgate is een optocht ter gelegenheid van drie koningen, het belangrijkste feest van Spanje, een soort Sinterklaas, alleen dan doet iedereen van 0 tot 88 er aan mee...De drie koningen kwamen, zoals jullie misschien wel weten, wierook, mirre en goud brengen, anno 2005 is dit (althans in de optocht) vervangen door zuurtjes, heel veel zuurtjes, om precies te zijn 100.000 kg! en dat was goed te merken.. Zelf hadden wij er al 331 verzameld.. Opvallend genoeg waren vooral de volwassenen erg fanatiek (beetje dejavu vd Davis Cup) en is het me duidelijk geworden waardoor er niet veel snoep in de winkels ligt, kinderen komen namelijk echt met kilo´s snoep thuis! De optocht kwam door mijn straat en dus lekker snel naar huis voor een warme chocolademelk (en dat bij een temperatuur van 17 graden ;)) ´s avonds hét pasta-kip gerecht gemaakt en vervolgens Amelie gekeken, alhoewel de franse versie toch het leukste blijft..
Donderdag was alles gesloten en stond er een wandelingetje al otro lado del rio, op het programma, nou was die andere kant van de rivier niet zo boeiend en dus besloten we lekker van het zonnetje te genieten in Parque Maria Luisa.. Zet 200 duiven neer en tientallen kinderen en je hebt heel wat te bekijken.. ´s avonds zijn we naar de Phantom of the opera gegaan (de film) er is hier namelijk ook 1 ja ja niet te zuinig;) bioscoop waar ze de films niet nasynchroniseren.. (voor 3,50 euro hoef je dan echt niet te klagen...) Alledrie vonden we het een erg leuke film, ik herkende veel vd muziek, omdat we die bij KNA hebben gespeeld en ik ook de joop vd ende muscial cd weleens geleend heb.. De film begon om 20.00 uur en wasom iets voor half tien afgelopen, toen hadden we natuurlijk wel zin in iets.. Dat werd lasagna! Helaas was de ober iets minder blij met onze komst, waarschijnlijk wilde ie snel naar huis om van zijn 3 koningen cadeautjes te genieten, maar dat zat er dankzij ons niet in.. Op een gegeven moment rolde die de gordijntjes zelfs al naar beneden! Ook was de emmer al met sop gevuld, jammergenoeg hebben we een zingende, schoonmakende ober gemist...want wij begrepen de hint.. De lasagna was trouwens erg lekker, daar valt niets van te zeggen..
Vrijdag was alweer de laatste dag van Aletta en het museum de Bellas Artes moest ook nog met een bezoekje vereerd worden. Ik was hier al een keer geweest, maar kwam er achter dat we 1 hele indrukwekkende zaal gemist hadden, jammer he pa...Vervolgens geluncht in el patio, de mierenhoop van Spanje, met erg lekkere zalm broodjes voor slechts 1,50!
Zaterdag was ingeruimd voor een bezoekje aan de rebajes oftewel uitverkoop! Vrijdag stonden er echt enorme rijen voor de winkels, dus dat beloofde veel goeds.. Heel veel dingen van kleren tot cd´s waren 50% afgeprijsd! Ik heb me ingehouden en een polo en wat cd´s gekocht, maar miscchien dat ik van de week, als de cola´s wat minder lang zijn, nog even terug ga!Zaterdagavond heeft Anja pannekoeken gebakken (tja wat wil je als je nog 3 pakken mix hebt;)) en daarna richting Calle Betis, eerst wat gedronken en toen richting de dansvloer, jammer dat het gros van de spanjaarden mijn vader had kunnnen zijn, sommige mensen zijn wel heel wanhopig,wat resulteert in erg fanatiek dansende spanjaarden,ja ja je hoeft je daar niet te vervelen..
Zondag lekker uitgeslapen en nog even naar het museum van Artes en Costrumbres Populares geweest, beter bekend als Andalusische volkskunst.. Veel flamenco kitsch dus, beetje irritant dat sommige mensen nog steeds de kerst in hun hoofd hadden en dit uitten door bij iedere vitrine een nieuw kerstlied fluitend in te zetten..Nog even lekker fout bij de Mac op het terras gezeten en onze paseo naar huis gemaakt.. Vandaag ging om 4 uur de wekkker en heb ik Anja op het vliegveld gezet, was een gezellig week.. Helaas doet zo´n weekje nederlanders geen goed aan mijn Spaans, in de taalles leek het af en toe chinees, daarom ben ik vanmiddag niet naar mijn les gegaan en heb ik me maar even in de spaanse grammatica verdiept, waar ik zo nog even meer verder ga.ja ja hoewel sommige mensen denken van niet, wordt er heus wel gestudeerd door mij hoor!
Saludos a todos!
Esther

  • 13 Januari 2005 - 13:22

    Els:

    ha die esther,
    ik mis toch wel wat hoor, ik geloof dat ik toch meer moeite had moeten doen om naar sevilla af te reizen! alleen die tapas al;-)
    groetjes els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 9644

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: