naar Engeland rijden - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van esinspanje - WaarBenJij.nu naar Engeland rijden - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van esinspanje - WaarBenJij.nu

naar Engeland rijden

Door: Esther

27 Januari 2005 | Spanje, Sevilla

Hallooo,

Nou de koude golf,zoals ze dat hier noemen, is gearriveerd hoor, om 13.00 uur was het maar 6 graden en nu om half vijf zoñ 10 graden, wel boven nul hoor! De spanjaarden schijnen de kou nogal vreemd te vinden, veel mensen vertonen michael jackson achtige symtonen, waarbij je alleen de ogen van de persoon in kwestie kunt zien...Ook gaat ieder tv programma over de kou, kortom het gesprek van de dag dus.. Ik vind het niet zo erg hoor, de zon schijnt vollop en misschien maakt dat het wennen in nederland over twee weken slik een stukje makkelijker..
Afgelopen vrijdag weer een tentamen gehad, er bleek opeens een speciale versie voor erasmusstudenten, kijk das niet verkeerd dus.. Ik moest een verhaaltje over de koude oorlog schrijven, aangezien ik daar op de middelbare school helemaal mee dood gegooit ben niet zo moeilijk.. wel natuurlijk als het in het spaans moet en er een duidelijke structuur in moet zitten..ben benieuwd..
Zaterdag was het weer tijd voor iets leuks, een dagje naar Gibraltar.. Met zijn vijven een auto gehuurd ja ja een volkswagen polo mét cd speler, voor het ultieme roadmovie gevoel natuurlijk.. Om 9.15 vertrokken we uit Sevilla en rond een uur of 12 kwamen we dankzij de rijkunsten van Inge en Cheriette heelhuids in Gibraltar aan..
Zoals jullie misschien wel weten in Gibraltar een stukje Engeland in Spanje, het bestaat eigenlijk alleen uit een rots, met aan de voet daarvan Gibraltar city, ongeveer net zo groot als Gorinchem..Het heeft zelfs een vliegveld, de landingsbaan vormt onderdeel van de toegangsweg, wanneer er een vliegtuig gaat landen moeten de automonilisten dus gewoon wachten.. tja das weer wat anders dan wachten voor een boot!
Gibraltar heeft zelfs de engelse pond, maar je kunt er ook gewoon in euro,s betalen!Verder lopen er echte bobby,s rond, zijn er rode telefooncellen, wordt je bedolven onder de fish and chips restaurants en kun je, wat was dat heerlijk, genieten van het verstaanbare!! engels! Om het plaatje compleet te maken lopen er mega veel engelse touristen rond waarvan 99% vd jongens in voetbalshirts en 99% vd meiden (moest gelijk aan de verhalen van Aletta denken) in mini rokjes met te witte varkenspootjes rond.. Maar goed dit is natuurlijk allemaal bijzaak, waar het om gaat is de rots!! De rots is ongeveer 400 meter hoog, en omdat de kabelbaan wegens onderhoud niet draaide, gingen we met een 45 jarige Floortje Dessing in een minibusje naar boven.
De eerste stop was een uitkijkpunt, vanwaar je Marokko kon zien liggen, verder een erg mooi uitzicht met strakblauwe lucht en zee..
De volgende stop waren de grotten, met de welbekende stalagmieten en stalagtieten, daarbinnen hebben ze zelfs een concertzaal gecreerd, moet vast goede akoestiek zijn..
De derde stop was het leukst, een vervroegd weerzien met mijn familie oftwel de apenrots! Wanneer de (staartloze)apen verdwenen zijn geven de Engelsen Gibraltar pas terug aan Spanje, maar er schijnen regelmatig apen te worden geimporteerd..Ik heb zelf ook nog een aapje vast gehouden (in de apenheul wilden ze dat nooit!)Natuurlijk veel fotos gemaakt, die ik zo ook op de site zet..De laatste stop waren een soort van smokkelaarsgrotten uit WOII, iets minder boeiend, maar ja het kan niet altijd feest zijn he..
Toen op zoek naar een bankje in de zon, dat viel niet mee.. en we besloten maar een stukje richting Costa del Sol te rijden,(eerst een uur moeten wachten voor de douane echt belachelijk merk je gelijk dat je weer in Spanje bent) nou die naam kunnen ze beter veranderen in Costa del betonblokken, wat een massatoerisme zeg, je moest wel heel goed kunnen kijken wilde je tussen de flats en golfbanen de zee zien.. Gestopt in de jachthaven van Sotogrande oftewel klein Marbella en daarna naar Estepona doorgereden voor een welverdiend ijsje.. Tegen elf uur ~s avonds waren we weer terug in Sevilla, genoten van waarschijnlijk de laatste dag met een temperatuur van boven de 20 graden.. Van de week natuurlijk druk bezig met mijn werkstuk en vanaf morgen maar beginnen met het voorbereiden van mijn examen spaans...Gister een fotosessie gehouden, vandaar dat er ook wat oudere, maar daarom niet minder leuke foto~s op mijn site zijn toegevoegd..
Dit was het voorlopig wel weer, misschien wel mijn een na laatste berichtje.. nou ja heb al leuke masters met uitstekende buitenland mogelijkheden gezien..
Saludos Esther

• 27 Januari 2005 - 17:42

Ma En Pa:

Hoi Esther
    Leuk zeg die foto's heel toevallig sta ik ook bij jullie knuffelboom in Cordoba. Veel succes met de tentamens X ma

• 28 Januari 2005 - 14:26

Gideon:

Die ene foto waar je op staat met 'je beste vriend', is dat nu Pablo? ;-) Succes met je examen! Grtz Gid.

• 29 Januari 2005 - 20:50

Els:

hoi esther, wat jammer dat ik over een poosje niet meer op deze manier op de hoogte blijf van al jouw belevenissen!
    veel succes met je laatste tentamens.
    groetjes els