zomaar wat koetjes en kalfjes - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van esinspanje - WaarBenJij.nu zomaar wat koetjes en kalfjes - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van esinspanje - WaarBenJij.nu

zomaar wat koetjes en kalfjes

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg

19 Januari 2005 | Spanje, Sevilla

\"Hier volgt een bericht van het ASP, het Algemeen Spaans Persbureau, wegens de extreme droogte van deze winter is de regering bezig met het nemen van maatregelen om schade aan natuur en gewassen te voorkomen. De regering noemt de situatie alarmerend..\" Dit las ik net in de Metro en het verbaasd me echt helemaal niets, de afgelopen dagen was de temperatuur in de schaduw alweer 19 graden! Schrale troost: om 23 uur ´s avonds is dat meestal zo´n 8 graden om vervolgens nog verder te dalen naar een graad of 3! Maar goed genoeg over het weer.. Ik zal weer een kleine update geven van mijn belevenissen! Vrijdag was het weer eens tijd om uit te gaan, dus na een zeer voedzame brocollischotel (jawel van Maggi) gingen we vol goede moed op weg naar el cathedral, volgens de insiders een leuke discotheek met internationale muziek.. Het begon al goed toen we bij de ingang 10 euro entree en 2 euro voor de garderobe moesten betalen.. Vervolgens gingen we naar binnen... en eerlijk is eerlijk ik voelde me net een figurant in een clip van Jay Z of een andere \"throw you´re hands up in the air, ya\" rapper.. Veel, heel veel goude kettingen, te wijde en te lage broeken (ik heb het hier over de mannen) die dansten (nou ja eigenlijk ging het nog iets verder;)) met blonde (zowel geverfd als origineel) eeh sloeries om het zo maar eens te zeggen.. Wij hadden in ieder geval genoeg om naar te kijken, af en toe ging er nog een of andere malloot een poging tot breakdansen op het podium wagen, wat het helemaal compleet maakte.. Het grappigste was dat het licht op een gegeven moment aanging en iedereen echt gelijkt stopte met zijn of haar bezig heden en met een verwarde blik om zich heen keek...
Zaterdag moest er gestudeerd worden, nou ja, ik moest voor een werkstuk de film Carmen (2003) nog een keer kijken! De film is niet echt leuk, maar omdat een gedeelte hier op de uni en in de stad zelf is opgenomen is er sprake van het welbekende feest der herkenning. Vervolgens had Mirjam de film along came Polly gehuurt, dat is echt een aanrader als je eens een avondje lekker wil lachen.. Om 22.00 hadden we afgesproken om bij Ana de film ever after te kijken, maar jullie zullen wel begrijpen dat ik geen tv meer kon zien, daarom hebben we er een gezellige kletsavond van gemaakt!
Maandag weer wat moet verzameld om naar de oscaarwinnende film, the aviator te gaan.. Eerst nog even bij de italiaan wat gedronken, die nou overigens heel wat rustiger was, hoefde natuurlijk niet meer met zijn cadeautjes vd 3 koningen te gaan spelen..De film begon om 22.40 en duurde bijna 3 uur, maar was echt geweldig! Goed verhaal en vooral de muziek (jazz met veel klarinet) was indrukwekkend, ik geloof dat ie nog niet in Nederland draait, maar als hij er is zou ik hem zeker gaan bekijken..
Gisteren ben ik bij Erika, een hongaarse, gaan eten, was ook erg gezellig, de bedoeling was om goulash te eten, maar dat is veranderd in een Braziliaans vleesgerecht, zeker ook de moeite waard..De rest vd tijd natuurlijk een beetje geleerd enzo, vandaag met de nl delegatie uiteten, (dat doen we bijna nooit, meestal eten we bij iemand thuis) weer naar la habanita, de cubaan..
Tot slot nog even wat leuke spaanse vertalingen.. Een hotdog is hier een perro calliente=letterlijk warme hond, dat geldt ook voor New York, the big apple, la gran manzana.. Big brother heet hier gran hermano.. En tijdens het leren kwam ik erachter dat de stad Ginebra de vertaling is voor Geneve! Nieuwe suggesties zijn welkom!
Saludos Esther

  • 19 Januari 2005 - 14:02

    Anja:

    Ha esther! Was wel weer een gezellig weekje zo te lezen!
    Heel veel succes met leren verder en natuurlijk heel veel plezier!
    Zijn die meiden trouwens al bij die ene discotheek geweest (boss ofzo?).
    Enne...die foto van pablo komt nog hè?! ;-)
    Liefs Anja

  • 19 Januari 2005 - 17:22

    Elsbeth:

    Ik wil eigenlijk ook wel een foto van Pablo zien: Hoog tijd dat er een foto van hem op de site komt!

  • 19 Januari 2005 - 17:41

    Els:

    Ja, nou word ik ook nieuwsgierig hoor!
    groetjes els

  • 20 Januari 2005 - 17:30

    Ma:

    hoi Esther heel veel succes met je tentamen. Het weer hier is erg slecht storm en regen,dat zal je wel tegenvallen als je thuis komt. groetjes ook van Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 9646

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: