We hebben allemaal overgewicht qua bagaga dan he;) - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van esinspanje - WaarBenJij.nu We hebben allemaal overgewicht qua bagaga dan he;) - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van esinspanje - WaarBenJij.nu

We hebben allemaal overgewicht qua bagaga dan he;)

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg

05 Februari 2005 | Spanje, Sevilla

Halo!

Tja dit is dan alweer het laatste weekend in Sevilla.. Vanochtend Cheriete en Ana op de bus richting Malaga gezet (met de nodige bagagestress uiteraard), was niet echt leuk, maar ja dat betekend dat we in ieder geval wel een ontzettend leuke tijd met zijn allen hebben gehad.. Gister daarom een afscheidsetentje gehad, gek hoor, tapas gegeten (nou ja kebab) uiteraard met een tinto de verano.. ´s middags zijn de meiden ook nog bij de conservatoriumrepetitie gaan kijken, ook P. was van de partij en ja ik heb een foto, nou hoeven jullie dus niet meer te zeuren;)
Ook heb ik natuurlijk al mijn tentamens achter de rug, twee heb ik er gehaald met een 6,5 en een 9! Mijn schriftelijke examen spaans heb ik ook gehaald, nu wacht alleen maandag het mondeling nog, morgen (voor de laatste dag nog even hard studeren dus). Mijn derder tentamen had ik vanochtend, om 8 uur, om precies te zijn, zit je op je fiets om 7.47 bij een temperatuur van 4 graden, nee dat is geen pretje! Je baalt er helemaal van als het tentamen vervolgens om 8.30 begint en iedereen dingen aan de leraar gaat vragen.. Verder was het voor die prof. nog een probleem om mijn tentamen dinsdag te hebben nagekeken.. Ik hoop echt dat dat lukt, want anders kan ik naar mijn cijfer en studiepunten fluiten ben ik bang..Verder moet ik morgen mijn hollandse koopvrouwkunsten in de strijd gooien bij het verkopen van mijn fiets ben reuze benieuwd! Ook heb ik voor het thuisfront weer veel te veel, maar wel heel leuke souvenirs gekocht, nog een paar daagjes geduld hoor..
Veel mensen vragen of ik al zin heb om naar huis te gaan, dit wisselt enorm, heb in een creative bui een lijstje gemaakt met redenen waarom ik het spaanse leven heel erg zal gaan missen, maar toch ook wel blij zal zijn als ik in NL ben.. Hier komt ie;
Eerst de redenen waarom ik España zal missen:
1. Het weer, gisteren een paar spatjes regen gehad, maar verder sinds begin december iedere dag zon en een strakblauwe lucht
2. De mensen, het is echt zo gezellig met die meiden, we lachen wat af...
3. De gekke spontane spaanse acties, zo was er gister een fietsmanifestatie, voor fietspaden in de stad, daar deden wel 20! mensen aanmee;)
4. De ongelooflijk foute bubbling muziek die uit bijna iedere auto met jongeren schalt.. (heb al een gekopieerde cd...)
5. De prijzen, een drankje voor 1 euro, naar de bios voor 3,50, uitgebreid eten voor 10 euro!
6. De toeterconcerten als er een auto ook maar iets te langzaam op trekt begint iedereen als een idioot te toeteren
7. De lekkere cola cao chocolademelk
8. M80 radio, ik heb nog nooit zo vaak hotel california en you´re simply the best gehoord, alhoewel er ook leuke spaanse muziek wordt gedraaid hoor!
9. Diario de Patricia, een ongelooflijk foute talkshow, met soms zeer conservatieve of juist zeer progressieve spanjaarden
10. Het salsadansen, grappig dat echt iedereen dat hier kan..
Ok nu de redenen waarom ik blij zal zijn in NL
1. Gewoon communiceren zonder na te denken en vooral begrepen worden, ik heb hier helaas vaak het idee dat de spanjaarden je niet begrijpen, zijn moeilijk te bereiken veel zijn alleen geintereseerd in hun eigen spanje en totaal niet in de rest van de wereld.. Ze denken dat NL en Belgie 1 land zijn, we in NL engels praten, je in NL kan skien omdat het er zo koud is en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Deze bekrompenheid is af en toe echt irritant geldt niet voor alle spanjaarden maar helaas wel voor een groot deel
2. Gewoon maatje 38/40 in de winkel hebben ipv 44/46
3. Lekker gaan werken, geld in het laatje voor de volgende cursus spaans (ik heb al een hele leuke in Malaga gezien)
4. ´Gezellig´ weer met Alex bekvechten
5. Lekker skeeleren over de dijk
6. Fietsen door de stad zonder direcht levensgevaar ;)
7. Geen kwijlende honden meer in mijn huis!
8. Lekker weer wereldgerechten maken
9. Gewoon ´hallo´zeggen of een hand geven in plaats van dat eeuwige gezoen
10. Wie is de mol live kijken en heb goede hoop dat de peking express ook binnenkort weer begint..
11. Last but not least, gezellig met Ma ontbijten, met volkskrant en muesli & yoghurt!
Zo dit was het voorlopig, misschien dat ik van de week nog wat foto´s er op zet, maar het is natuurlijk net zo leuk om zaterdag ´live´foto´s te komen kijken.. Vanavond samen met Kira koken en daarna naar de bios..Vorige week trouwens Ray gezien, ook echt de moeite waard! Prettig weekend enne tot volgende week gek he?!
Saludos Esther

  • 06 Februari 2005 - 09:23

    Ma En Pa:

    Hoi Esther,
    Hier nog een laatste berichtje van ons, wij zullen ook je berichtjes missen hoor. We zijn blij dat we Pablo nog te zien krijgen. Tot woensdag en maandag nog veel succes,maar dat zal wel lukken!Groetjes en een dikke ZOEN van ons allebei.

  • 06 Februari 2005 - 10:24

    Albertine:

    he esther!
    jajoh! het gaat nu echt snel allemaal. nog heel veel plezier de laatste daagjes (en natuurlijk succes met je mondeling) en tot zaterdag.
    ayo!
    albertine

  • 06 Februari 2005 - 10:29

    Anj:

    Ha Esther!
    En, gelukt om je fiets te verkopen? Ha ha, ik hoor het zaterdag allemaal wel! Inderdaad gek ja, maar erg leuk!
    Heel veel plezier nog en natuurlijk succes met je mondeling!
    Liefs Anja

  • 06 Februari 2005 - 19:14

    Els:

    hola esther,
    hier een laatste berichtje van je tante op deze site. ik heb erg genoten van je spanje avontuur maar ik vind het ook weer leuk om je weer live te horen en te zien! ik wens je nog heel veel succes maandag,het lukt je vast wel! kim en lin willen eigenlijk ook mee naar schiphol maar helaas geen vakantie en je komt wel erg laat aan. we zien je zaterdag! heel veel groetjes van ons allemaal.
    hasta el sabado(;

  • 11 Februari 2005 - 12:29

    Inge:

    Hopelijk ben je goed thuis aangekomen! Ik mis je nu al hier, maar we hebben het mega leuk gehad dacht ik zo, dus dat wordt een gezellig foto avondje in april! Heel veel succes met acclimatiseren, school en werk, en natuurlijk heel erg veel plezier met je vrienden en familie! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 740
Totaal aantal bezoekers 9643

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: