De avonturen van Esther in Spanje deel I - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van esinspanje - WaarBenJij.nu De avonturen van Esther in Spanje deel I - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van esinspanje - WaarBenJij.nu

De avonturen van Esther in Spanje deel I

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg

23 Oktober 2004 | Nederland, Amsterdam

Hola!

Beloofd is beloofd, hier volgt een update van mijn spanje avonturen... Het weer is inmiddels weer erg goed (wat ben ik toch gemeen he, om jullie zo jaloers te maken;) de termometer gaf vandaag al weer 35 graden aan! Dat mag ook wel want, het is drie dagen erg slecht geweest, erg warm met veel regen.. Ja, zo´n burgers bush effect (er werden nog net geen neushoorns geplaatst waar de brildragende medemens zijn bril voor aanslag kon behoeden..)Maar goed, genoeg over het weer...
Zondag alweer naar de markt, de reden: een nieuwe fiets! Ja ja mijn eerste bicicleta had er na een halve week de geest aangegeven. Hij begon vervaarlijk te kraken en een bezoekje aan de fietsenmaker maakte duidelijk dat hij graag met pensioen wilde in plaats van mij te vervoeren :(, nou ja ik heb nou een iets groter exemplaar en hij heeft het al langer volgehouden dan de vorige! ´s middags met Inge, Kira en Anna het huis van Pilates bezocht, zeker de moeite waard! Natuurlijk ook nog een beetje gestudeerd, want ik heb te horen gekregen dat mijn eerste examen op 22 november is!! En dat is jawel de dag waarop ik de magische grens van 20 jaar ga bereiken, daar ben ik dus niet zo blij mee..
Maandag was het weekend weer voorbij en dus weer vol goede moed naar de uni, ja langzamerhand gaat het met het verstaan van het spaans steeds beter, al helpt het niet dat sommige mensen net als Dhr Beunders praten..
Woensdag was er weer een Erasmusfeest, maar eerst een etentje met Hanna, het meisje uit Wenen, wat ik bij de talenschool heb leren kennen.. We aten een groot bord Paella, een tapas en dronken een drankje voor slechts 6,50! Vervolgens naar het Erasmusfeest, de franse muziek was niet helemaal onze keus, maar er waren wel toastjes met brie.. (dat maakte het weer helemaal goed)Op die feestjes wordt het nuchtere hollandse karakter echt goed zichtbaar, onze medeeuropeanen dansen bijvoorbeeld echt veel fanatieker!
Donderdag stond er een etentje met spaanse Pablo op het programma, dat was erg gezellig ook met spanjaarden kun je lachen ;) Vervolgens naar la Carboneria, een soort flamencobar.. (het ziet eruit als een Duitse bierstube,maar gelukkig is de sfeer veel beter)Er is een gitarist, een zanger, een mannelijke danser en twee vrouwelijke danseressen, want ze gezongen hebben zou ik niet weten, maar het zal zoals gewoonlijk wel over de liefde zijn gegaan.. Ik vond het wel grappig, echt een typisch sfeertje, mensen die mij gaan bezoeken moeten daar ook zeker heen..
Vrijdag was ik eigenlijk een beetje moe, maar gelukkig had ik maar 1 les..en jullie zullen het niet geloven, maar ik moest me nog een keer inschrijven op de unversiteit, ditmaal via internet.. dit duurde zo´n 1,5 uur (omdat de computer vastliep).. ik heb inmiddels echt een engelengeduld opgebouwd! ´s middags naar het conservatorium geweest, een kijkje genomen bij het orkest, was erg leuk, volgende week neem ik mijn klarinet mee en ga ik maar eens proberen mee te blazen (voor zover ik het begreep was dat geen probleem), maar dan ga ik ook op donderdag kijken, want dan is er een harmonieorkest dat Spaanse muziek speelt, dat is natuurlijk goed voor de integratie..
Vrijdag arriveerde ook het pakketje van mijn moeder met allerlei lekkere dingen, volgende week een hollandse avond met pannenkoeken!
Pfff het is weer een lange mail geworden, maar jullie zijn weer wel helemaal op de hoogte!
Ik vind het leuk als jullie stukjes op de site zetten:
Nog even wat persoonlijke mededelingen:
Gideon: feliciteer Jaqueline maar met het behalen van haar rijbewijs, erg leuk
Albertine: Dat is echt snel gegaan zeg, nog maar 3 weken!! Wel leuk dat je het zo goed naar je zin hebt...
Margreet: Ook ik heb nu hagelslag, ben benieuwd wat de spanjaarden ervan vinden, maar ik blijf erbij dat je het toch op een hollandse boterham moet eten..

Hasta pronto!
Esther

  • 23 Oktober 2004 - 14:34

    Margreet:

    Leukleukleuk!!! en ja het brood is nergens zo als in Nederland...hier gooien ze een kilo suiker er doorheen, met zoetigheid nog geen ramp...maar met kaas is brood echt ranzig!
    nou lycka till met alles!! en troost je, wachten is ook de favoriete bezigheid van Zweden, je moet hier eens alcohol gaan kopen in de systembolaget!!! gegarandeerd een uur que-en.Liefs Margreet

  • 23 Oktober 2004 - 17:31

    Corrie Van Den Heuvel:

    Hoi Esther leuk deze site komt er nog wel wat van studeren terecht met al dat uitgaan.Wat vond je van de kleding voor de hollandse avond deze was van henny. groetjes pa en ma en we krijgen steeds meer zin om te komen

  • 24 Oktober 2004 - 14:03

    Svensk Tjej:

    Hejhej Es!! Wauw, mooi om zo op de hoogte te blijven van alle belevenissen (en als mede-wereldreiziger is dat natuurlijk NOG leuker :-) ) Terwijl jij het hebt over naar het strand gaan enzo zitten wij hier over een maandje al in de sneeuw en dat terwijl je maar een paar uur vliegen bij me vandaan zit! Nja, ik ga me nog even verblijden met wat kruidnoten (jaja mn broer weet wel wat ie mee moet nemen vanuit NL :-) ) ennem, ha det så bra!

    Stor kram,
    Anna Sietske

  • 27 Oktober 2004 - 14:46

    Annet:

    Hey esther! leuk verhaal...moet ook maar even van jouw belevenissen op de hoogte blijven!!Have fun!

  • 28 Oktober 2004 - 16:32

    Els:

    Esther, als ik dit zo lees wil ik ook graag een keer komen! Het klinkt allemaal wel erg gezellig en dat alles niet zo vlug gaat is in deze tijd waarin iedereen het hier in Nederland altijd druk, druk,druk heeft mooi meegenomen.
    Groetjes Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 9620

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: